DORDRECHT – AdBlock Advertising, een project in het kader van Beeldenstroom-Woordenstorm, gaat niet door. Dat meldden de partners in het project, bedenker Robis Koopmans, winkeliersvereniging Visstraat-Bagijnhof, POBD (Promotie Ondernemers Binnenstad Dordrecht) en het stedelijk platform Mijlpalen Dordrecht, dinsdag. Bron : Dordt Centraal

AdBlock Advertising was bedacht als onderdeel van Beeldenstroom-Woordenstorm. Het idee was om tijdens het weekeinde van Dordt Pakt Uit de uithangborden en gevelreclames te bedekken in de Visstraat/Bagijnhof om op die manier aandacht te vragen voor de positie van vooral het beeld in de winkelstraten. Het kunstproject was bedoeld om de aandacht voor commercie versterken, bezoekers nieuwsgierig te maken en daardoor meer winkelend publiek naar de binnenstad te trekken. De winkeliers werden vroegtijdig bij AdBlock betrokken, maar de afgelopen weken ontstond er echter reuring over het project en de goede bedoelingen van de kunstenaar. Uiteindelijk bleek er onvoldoende draagvlak te zijn. Daarom is na overleg is besloten om het project af te blazen. De kunstenaar zal de beschikbaar gestelde subsidie terugstorten. Hij betreurt de uitkomst, maar respecteert de keuze van de winkeliers. De POBD richt zich met de winkeliersvereniging nu op de vele andere activiteiten tijdens Dordt Pakt Uit. Op de kalender van Beeldenstroom-Woordenstorm staan de komende festivalperiode van drie maanden nog zo’n 25 andere activiteiten en evenementen, veelal in de binnenstad. Op www.bswsdordrecht.nl is het hele programma in te zien.