De KNRM is genomineerd voor het 1e Haringvaatje 2012

Samen met twee andere goede doelen. Wie de opbrengst uiteindelijk krijgt, wordt bepaald door een Facebook-stemming.Zit jij op Facebook? Geef daar je stem aan de KNRM! http://www.facebook.com/Visrecepten.

 

 

 

Bij de start van het nieuwe haringseizoen, in juni 2012, zal traditiegetrouw het eerste vaatje worden geveild. De opbrengst hiervan gaat altijd naar een goed doel.

 

Afgelopen jaar ging het bedrag van maar liefst € 67.750,- naar Jantje Beton. Voorheen besloot de haringsector naar welk goed doel de opbrengst zou gaan.In 2012 krijgt het Nederlandse publiek voor het eerst ook een stem in de keuze van het goede doel. Middels een online verkiezing kan iedereen eenmalig een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete goede doel.Iedereen kan stemmen van 1 december 2011 tot en met 18 december 2011 op de Facebook pagina van het Nederlands Visbureau.Het Nederlands Visbureau maakt 19 december 2011 bekend welk goed doel de meeste stemmen heeft en daarmee de opbrengst van de veiling in 2012 krijgt.